Tıp Fakültesinde Randevu

Hüseyin Can’ın dün Eskişehir Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Nöroloji Bölümünde randevusu vardı. Artık Eskişehir’de ikamet ettiğimiz için Hüseyin Can’ın bundan sonraki epilepsi tedavisi burada takip edilecek.

Çocuk nöroloji genelde sadece tıp fakültelerinde olduğu için bu bölüm çok yoğun oluyor. Hal böyle olunca da randevumuz saat 10.50 de olduğu halde Hüseyin Can ilk muayenesini saat 14.00 da oldu. Burdaki ilk randevumuz olduğu için ve Hüseyin Can çok sık nöbet geçirdiği için ‘hocanın’ da görmesi gerektiğini söylediler. Çocuk nöroloji uzmanı Yrd. Doç. Dr. Coşkun YARAR epey geç geldi polikliğe, görüşmemiz bittiğinde saat 18.30 olmuştu. Mesai saatini aşmasına rağmen tüm hastaların muayeneleri yaptıkları için bu bölümde çalışan herkese de teşekkür ederim…

Bekleme salonunda çok zaman geçirdiğimiz için birkaç kişiyle sohbet etme imkanım oldu. Beni en çok etkileyen kişiyse kendisi ağır şeker ve diyaliz hastası olan engelli bir çocuk annesi oldu. Dünden beri o anneyi düşünüyorum, acaba çocuğuyla ne kadar ilgilenebiliyordur? Rabbim bana çocuğumla ilgilenebilecek sağlık ve sıhhati verdiği için elhamdülillah diyorum….

Dün tıp fakültesinde işimiz uzun sürdüğü için Hüseyin Can çok yoruldu, eve geldiğimizde karnını bile doyurmadan uyudu. O zaten birkaç saat bile dışarıda zaman geçirse çok yoruluyor. Dinlenmezse hemen nöbetleri sıklaşıyor.

Bu gün de  EEG (Elektroensefalografi) çekimimiz vardı. EEG epilepsi hastaları, nöbet şüphesi olan ve bazı nörolojik rahatsızlıkları olan hastaları incelemekte kullanılan bir tetkiktir. EEG cihazı ile beynin elektriksel aktivitesi kaydediliyor.

Bu çekim sırasında hasta hiç kıpırdamadan yatmak zorunda. Çocuklar genelde sakin duramadıkları için bu çekim sırasında uyutuluyorlar. Ancak çocukları uyutmak ve çekim sırasında uykuda kalmalarını sağlamak da çok zor oluyor. Allah’a çok şükürki Hüseyin Can’a 5 yaşından beri uyumadan EEG çekimi yapılabiliyor.

Hüseyin Can EEG çekimi için hazırlandı:

eeg çekimi

Epilepsi kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , , , . 2 Comments »

2 Yanıt to “Tıp Fakültesinde Randevu”

  1. Serpil Aksoy Baştürk Says:

    s.a benimde 15 yaşında bir meleğim var kromozom anomalisi doğduğu andan beri gözünün içine baktım ona bişiy olucak diye kaç gece uyumadığımı hatırlamam bile yaklaşık 1.5 sene tam tanısı konamadı her hastane bişiy söyledi ama en acısı ilk doğduğunda enfazla 1.5 yasına kadar yaşar demeleriydi heralde ama herşey rabbimin elinde verende o alanda şimdi kızım 15 yaşında meleğimin bu yıla kadar hiç bişi yoktu mart ayından beri nöbet geçirmeye başladık maalesef epilepsi yazınızı okuyunca yüreğim şimdi sırası değil desede gözlerim bunu dinlemedi neler yaşadığımızı çekmeyen bilmez elbette rabbimde kimseyi evladıyla imtihan etmesin ben izmirde prof dr hasan tekgüle götürüyorum kızımı tek ilaçla başladık keppra şu an 1000mg kadar çıktık 1 aydır da hiç nöbet geçirmedik çok şükür tabi bu arada bende panik atak hastası oldum gözüm sürekli kızımın üstünde gece uyurken bile ya bidaha olurda ben görmezsem diye araba kullanırken gözüm arkada artık evdeki diğer çocuklarımı rahatsız edecek kapasiye gelmiştimki dr gittim tabiki ilaçlar ama almadım o ilaçlar beni gün boyu rahatlatıp uyuturken kime ne faydam dokunacaktı hemen kendimi topladım dedimki sen neler gördün geçirdin hepsini atlattın rabbiminde yardımıyla bunuda atlatırsın ve cok şükür kızımda bende iyiyiz şimdi rabbim sizede şifa versin sevgiyle kalın a.e o

    • Özlem Yıldırım Şeker Says:

      İnşAllah Serpil hanım… bilirim ben de o endişeleri, her ne kadar alıştık desemde nöbetlerimize… Hüseyin Can çok nöbet geçiriyor çünkü. bazen üst üste atak şeklinde gelince acaba büyük nöbet mi gelecek diye diken üstünde saatler geçirdiğimi bilirim. Rabbim evlatlarımızın hepsine şifa versin… sevgiler…


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

