Ben hiç kimsenin bilmediği bir dilin tercümanıyım

Serebral palsili çocukların bazılarında konuşma zorlukları görülebiliyor. Bunun sebebi dil ve çene kaslarını kontrol etmekte zorlanmalarından kaynaklanıyor. Hüseyin Can da o çocuklardan biri.

Söylenen her şeyi anlıyor ve aslında tüm sesleri çıkarabilse kelime hazinesi de çok Hüseyin Can’ın. Düzgün konuşamasa bile bir şekilde kendini ifade etmenin yolunu buluyor. Baktı ki konuşması anlaşılmıyor gözlerini, mimiklerini ve ellerini kullanarak anlatmaya çalışıyor her şeyi. Bazense bir yerde iyice tıkandığı zaman belli bir kelimeyi anlatmak için öyle dolaylı yollardan anlatıyor ki zekasına her defasında hayran kalıyorum.

Neyi kastettiğini anlamadığım zaman “başka türlü anlat” dediğimde sanki bulmaca oyunu oynuyormuşuz gibi çıkardığı ses ve hareketlerinden ben kelimeler türetmeye başlıyorum. Doğru kelimeyi bulduğumda “hıh” diyor bildin anlamında. Zaten anahtar kelimeyi bulduktan sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyor. Biz Hüseyin Can’la sessiz sinema oyunu oynasak herhalde birinci olurduk :)

Hüseyin Can’ın konuşma tarzını en iyi ben anlıyorum. Başkalarıyla konuşmaya çalıştığında anlaşılmadığı zaman yakındaysam hemen bana sesleniyor benden yardım istiyor. İşte bu yüzden diyorum “ben hiç kimsenin bilmediği bir dilin tercümanıyım”. Bu dilin adı da hüseyincanca :)

Hadi şimdi de biraz hüseyincanca öğrenelim :)

muyoov → polis
muyovv hav → polis köpeği
oğaa → doktor
bayoo → banyo yapmak
vae → ver
annae gaa → anne gel
iimaii → ismail
muuh → su
malaa → makarna
mılga → yumurta
mılga muuh → rafadan yumurta
beğnii → peynir

Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

