Kalori bombası…

“Kalori bombası”… ben değil diyetisyen dedi şimdi tarifini vereceğim takviyemiz için :)

Hüseyin Can gıdaları çiğnemekte ve yutkunmakta zorlandığı için her şeyi yiyemiyor, yiyebildiklerini de miktar olarak çok az yediği için maalesef yeteri kadar kalori alamıyor gıdalardan. Ufak tefek hilelerle yediklerinin kalorisini arttırmaya çalışıyorum bende. Bunları bi ara paylaşırım burdan, belki merak edenler olabilir…

Geçen sene yattığımız hastanedeki oda arkadaşımız “süper babaanne” lakaplı Yıldız teyze torunu Furkan için bir diyetisyenin önerdiği bir tarifi anlattı bana…. balla karıştırılmış ceviz, badem ve fındık… kuru yemişleri pek sevmez Hüseyin Can, balı ise çok nadir ekmek üstünde yer. Hemen diyetisyene danıştım uygun mudur paşama diye… okeyledi… “yedirebilirsin hem besin değeri yüksek hem de tam bir kalori bombası” dedi…

Malzemeleri aldım, karışımı hazırladım da Hüseyin Can gönül rızasıyla asla yemezdi bunu… “doktor yazdı, bunu yedikçe kasların çok kuvvetli olacakmış” dedim… yuttu :) şimdi her öğünden sonra 1 tatlı kaşığı veriyorum…

kalori bombası için malzemeler:
– 50 gr ceviz içi
– 50 gr fındık içi
– 50 gr badem içi
– 500 gr kadar bal
(50 gr aşağı yukarı 1 avuç kadar)

Eğer malzemeleri kabuksuz alıyorsam fındık ve bademin kavrulmamış olanlarından alıyorum. Ceviz, fındık ve bademi ceviz-peynir rendesinden geçiriyorum… un ufak oluyorlar… tüm malzemeleri bir kavanoza az az ilave ederek karıştırıyorum. Durdukça bal dibine çöktüğü için ara sıra karıştırmak gerekiyor o yüzden yayvan bir kavanoz kullanıyorum…

P1080082 P1080142 P1080147

Hüseyin Can’a verdikçe benim de yiyesim geliyor ama ekstra kaloriye kesinlikle ihtiyacım yok… ben kilolarımın bir kısmını Hüseyin Can’a verebilseydim ne güzel olurdu… diye düşünüyorum bazen :)

Bir Yanıt to “Kalori bombası…”

  1. bihter esma Says:

    aynısını bende yapıyorum ama balsız :) her sabah kahvaltısına ekliyorum.


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

