Dokunmatik Ekran Telefon

Bir kaç hafta önce senelerdir kullandığım telefonum bozuldu. Yeni telefon almışken teknolojisi biraz daha yüksek telefon alayım dedim… malum devir internet devri her yerden bağlanabilmeli insan…

Yeni telefonumun ekranı dokunmatik… alışıncaya kadar akla karayı seçtim… en basitinden ilk sim kartı takıp açtığımda bir türlü ekran kilidini kaldıramadım… Hüseyin Can bunu görünce ben biliyorum der gibi kendini gösterdi. ” ben bilmiyom sen nasıl bileceksin!” dedim… koydum yine de telefonu önüne… bi hareketle açmaz mı ekran kilidini…!? şaştım kaldım “SEN nerden biliyon” bunu dedim… “naagıı” dedi… teyze diyemediği için adını yani Nergiz diyor teyzesine ya da demeye çalışıyor işte… teyzesinin telefonundan öğrenmiş ekran kilidini açmayı :)

P1080234Bir kaç oyun indirdim Hüseyin Can için telefona, en çok basketbol oyununu seviyor. Ben basket atmasını başaramıyom o ardı ardına atıyor basketleri… bir çok puan biriktirmiş, puanlarla da seçenekleri geliştirmiş… nasıl beceriyor bu işleri aklım ermiyor… okuma yazma bilmiyor ama her şeyi çözüyor… ha bi de parmaklarını düzgün kullanamıyor ama baş parmağıyla bir hareketi var ekranın üstünde görülmeye değer :)

Bir kaç gün önce yine telefonla oynuyordu ev telefonu çalmaya başladı. Bakmak için kalktım abisi benden önce gitmiş bakmaya… ekranda benim cep numaramı görmüş “anne senin telefonun…” derken ikimizde “Hüseyinnn Cannnn…” diye seslendik… o an nasıl da gülmeye başladı yaptığı yaramazlık için :)

Günlükler bölümünü keşfetmiş telefonda… hadi o kolay da 2 kez hariç hep abilerini ve teyzesini arıyor, onu nasıl başarıyor anlamıyorum… herhalde isimleri görsel olarak tanıyor… dün yine yanımda oturuyor ben onu telefonda oynuyor sanırken bir ses geldi kulağıma… bi baktım Köfteci Yusuf’u aramış… hemen aldım telefonu “çok özür dilerim oğlum aramış” dedim kapattım… bi daha vermicem başkalarını ararsam” diyorum “amamm” yani tamam diyo ama nafile… bugün yine suç üstü yakaladım abisini ararken… hopörlörü bile açmasını öğrenmiş sıpa :)

6 Yanıt to “Dokunmatik Ekran Telefon”

  1. Nergiz Says:

    Ekran kilidini açmayi benden ögrenmemistir bende baska türlü açiliyor çünkü, ama dokunmatik ekran kullanmayi benden ögrenmistir. Ilk defa buna benzer bir seyi benim telefonla yapmisti. Yazdi, terasta Hüseyin Can oturuyordu ve benim telefonla oyun oynuyordu (yani ben öyle zannediyordum). Ben de namaz kiliyordum, ona arkam dönük. Bir den o siralar yazlikta olan annemin sesini duydum. Nasil yaptiysa onu aramayi basarmis, hiç göstermemistim. Namaz’da konsantre falan bitti o an tabii… :-)

    Yukarida da yazildigi gibi, teknoloji gerçekten bir çok engelliye çok faydali oluyor; ögrenmekte, iletisim kurmak için, ve tabii oyalanip eylenmek içinde.

    • Özlem (YILDIRIM) ŞEKER Says:

      namazda konsantreni daha doğrusu konsantremizi bozması ilk değil :)

  2. ecenaz Says:

    bizim çocuklarımız şanssızlıklar içinde şanslı oluyorlar.. teknoloji kurtarıcımız bazı yerlerde.. hüseyincan zaten süper bi çocuk bide telefon elinde bak bak … aramasında ne yapsın köfdeciyi.:)))

    • Özlem (YILDIRIM) ŞEKER Says:

      bereket ısmarlamadan yakaladım… yoksa kaç porsiyon köfte gelirdi eve bilmem :)))

  3. bihter esma Says:

    Teknolojikkolikler bunlar :))


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

