Ev yapımı probiyotik yoğurt

Ben küçükken hatırlıyorum yoğurt genellikle evlerde mayalanırdı, hazır yoğurtlar pahalıydı ve gerekmedikçe alınmazdı. Arada bakkaldan az bir yoğurt alınırdı evdeki yoğurdun mayasını tazelemek için. Küçükken beni yoğurt almak için bakkala yolladıkları günler aklıma geldi birden… yoğurdu aldıktan sonra eve dönünceye kadar üzerindeki kaymağı parmaklardım :)

Seneler geçtikçe evde yoğurt yapmaktan uzaklaştık, çok nadir süt alıp kendi yoğurdumuzu yapıyorduk… ta ki tv de izlediğim bir sağlık programında ev yapımı yoğurt mayalarken probiyotik yoğurt kullanılırsa elde edilen yoğurdun da probiyotik olacağını duyuncaya kadar. Şimdi uzun zamandır yine evde yoğurt yapıyorum, hem daha sağlıklı hem de daha ucuz… ve en çokta Hüseyin Can seviyor bu yoğurdu…

Her çocuk için sağlıklı beslenme önemli ama sp li çocukların bağışıklık sistemleri genelde daha zayıf olduğu için ve Hüseyin Can’da olduğu gibi beslenme sorunları yaşabildikleri için mümkün olduğu kadar yedirdiklerimize daha çok dikkat ediyoruz. Probiyotik gıdaların sağlıklı olduğunu beslenme uzmanlarından duyuyoruz son senelerde. Probiyotik kısaca bağırsaklarımızdaki faydalı bakteriler diyebiliriz, eksikliği zararlı bakterilerin çoğalmasına ve hastalanmamıza sebep oluyor. Özellikle antibiyotik kullanıldığında zararlı organizmalarla birlikte probiyotiklerde yok olduğundan mutlaka probiyotik gıdalar tüketilmesi gerekiyor… diyen makaleler okudum…

Şimdi gelelim probiyotik yoğurdun yapılışına…

P1080327Ben sütçüden aldığım 5 litre sütü kaynamaya başladıktan sonra 15 dakika daha kaynatıyorum. 15 dakika kaynatmak eğer varsa içindeki mikropları öldürmeye yetiyor, daha uzun süre kaynatmaksa sütün besin değerini azaltıyormuş… daha sonra sütü ılınmaya bırakıyorum… arada küçük parmağımı süte daldırıp kontrol ediyorum… süt, parmağımı yakmayacak sıcaklığa geldiğinde (40 derece civarında) mayalanmaya hazır demektir… bir kaseye 5 yemek kaşığı kadar probiyotik yoğurt ve 1 tatlı kaşığı toz şeker koyup karıştırıyorum. Sonra tenceredeki sütten biraz ilave edip yoğurdun ılınmasını sağlıyorum. Bu karışımı tenceredeki sütün üstüne döküp iyice karıştırıyorum, sütü kavanozlara döküp kapaklarını kapatıyorum. Kışın battaniyeye yazın sofra bezine sarıyorum kavanozları. 4-5 saat sonra kavanozları fazla sallamadan buzdolabına koyuyorum. En az 8 saat kadar beklemek gerekiyor yoğurdun tam kıvamına gelmesi için. Eğer kavanozlar erken açılırsa yoğurt hemen sulanıyor. Kavanozlara mayaladığım için yoğurdu 1 hafta da dursa ilk günkü tazeliğini koruyor. Tekrar yoğurt mayalayacağım zaman eski mayaladığım yoğurdu kullanıyorum…

Probiyotiklerle ilgili okuyup beğendiğim makaleler:
PROBİYOTİK NEDİR Prof. Dr. Metin ÖZATA
Probiyotik nedir? Dr Nilüfer Toprakçı

Beslenme kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , . 2 Comments »

2 Yanıt to “Ev yapımı probiyotik yoğurt”

  1. meltem Says:

    Özlem abla yazılarını biliyosun ki hep takip ediyorum,ama bu yazına hayran oldum,sana melek diyorum biliyosun,başka bişi de demiyorum.Seviyorum seni….:) Teşekkürler.

    • Özlem (YILDIRIM) ŞEKER Says:

      canım benim ben de seni ve Melek Ecem’i çokkk seviyorum :) çocuklarımız vesile oldu tanışmamıza… ne de güzel oldu :)


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

