Uykusuzzz her geceee…

P1050318Hüseyin Can uyumakta pek zorlanmıyor hatta tam tersine bazen uyumamasını istemediğim durumlar oluyor ama paşa uyucam dedi mi uyucak başka seçenek yok :) Geceleri tek başına yatıyor genelde, yorganın altında dönemediği için arada sesleniyor yönünü değiştirmem için. Bu sıralar çokça uyandırmaya başlayınca yanında yatmaya başladım, bu şekilde daha az uykum dağılıyor… Uykumu alamadığım zaman gün içinde kafamı toparlamakta zorlanıyorum, gün boyu uykulu ve yorgun oluyorum, konuşurken bile kelimeleri toparlamakta zorlanıyorum…

Nadir de olsa Hüseyin Can’dan ayrı yattığım gecelerde oluyor ama bana seslenmesine o kadar alışmışım ki öyle gecelerde de hep sanki bana sesleniyormuş gibi geliyor ve ben yine düzgün uyuyamıyorum :( şöyle deliksizzz bir uykuya nasılda hasretimmm…

Bir çok bedensel engelli çocuğu olan annelerde olduğu gibi bende de boyun, sırt ve bel problemleri var, ara ara çok ciddi ağrılarım oluyor. Geçen sene gittiğim bir doktor bu problemlerimin baş sebebinin derin uykuya dalamamak olduğunu söyledi ve bunun için bir ilaç verdi. İlacın yan etkilerini okuyunca kullanmak istemedim çünkü biliyorum ki ilaçlar normal uyku gibi değil uyanmıcak şekilde uyutuyorlar beni, sonra da oğluşumla ilgilenemiyorum :( Ayrıca benim derin uykuya dalmamak gibi bir sorunum yok aslında, sık sık uyanmak zorunda kaldığım için bu belirtileri yaşıyorum…

Derin uykunun önemini daha önce bir sağlık programında da duymuştum ama detaylarını bilmiyordum… merak ettim ve biraz araştırma yaptım nette. Çok ilginç şeyler öğrendim. Mesela meletonin diye bir hormon salgılıyormuş beynimiz güneş battıktan sonra ve en çokta 23-5 saatleri arasında. Kansere karşı koruyucu etkisi bile varmış, hatta görme engellilerin neredeyse hiç kanser olmama sebebi bu hormonu beyinlerinin çok ürettiğindenmiş…

Okuduklarımdan kendimiz için çıkardığım sonuç, bir şekilde Hüseyin Can’ın daha rahat uyuması için çözüm yolları bulmalıyım. Hüseyin Can’ın rahat uyuması, benim de daha sağlıklı bir uykuya kavuşmam demektir… benim sağlığımı korumam da yavrumla daha uzun seneler ve daha iyi ilgilenebilmem demektir…

Konuyla ilgili makaleler:
Uyku Düzeni Melatonin
Bilinmeyen Yönleriyle Uyku
Uyku Beyni Yeniliyor
Güzellik Uykusu

4 Yanıt to “Uykusuzzz her geceee…”

  1. Burcin Says:

    Ben öldüm demek ki özlem :)) sabaha kadar sekiz on kez kalkıyoz ..

    • Özlem (YILDIRIM) ŞEKER Says:

      ay Allah korusun Burçinim… bize bir şey olursa çocuklarıma kim bakar… ama iyi dayanıyoruz yine de :) maşAllah

  2. bihter esma Says:

    hazel uyuma sorun coktu ama simdi melatonina diye bir ilac kullaniyoz.biliyosun daha once gruta konusmustuk.simdi uyukusu cok daha iyi.karanlik odada uyuyor hazel bu sayede melatonin hormonu daha cok salgilaniyor.cok sessiz bir ortam olucak hazelin uyumasi icin.soyle disarda gurultude pusetinde uyuyan uyuyan cocuklar gorunce gipta ediyorum.

    • Özlem (YILDIRIM) ŞEKER Says:

      aynen Hüseyin Can da öyle sessiz ortamda uyummasını seviyor, karanlığı da seviyor. gündüz uyuduğu zaman gözlerine örtmemi istiyor hep, ben de öyle uyurum… anasının oğlu işte :)) ilaç kullanmaya çekiniyorum, belki diyorum başka bir çözüm bulunur…


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

