Bu da vitamin bombası :)

Serebral palsili çocukların bir çoğunda maalesef emme refleksi olmadığı için anne sütünden mahrum kalıyorlar. Hüseyin Can da bu böyle olmadığı için çok şanslıyız. 15 ay kadar emzirebildim Hüseyin Can’ı… çok dombik bir bebekti o dönemlerde :) Daha sonra ek gıdalara geçtiğimizde çok problemler yaşadık… tamamen sıvı olmayan gıdalı yutamıyordu, boğazında kalıyordu, kusuyordu… emmeyi temelli bırakınca da hızla kilo vermeye başladı. Doktorlar ara ara diyetisyene yönlendirdiler bizi… onlarda bi diyet listesi yazıyorlardı k.l gibi… üstelik listede olan bir çok şeyi yiyemiyordu Hüseyin Can.

Kuru kayısı, incir, erik diyetisyenlerin verdiği beslenme programın vazgeçilmezleri arasındaydı… bugün dahi Hüseyin Can yiyemiyor onları. Geçenlerde bi arkadaşımız “meyve suyu atomu” adı verdikleri kuru meyvelerden oluşan bir tarifi paylaştı bizimle… hemen denedim ve Hüseyin Can hiç itiraz etmeden yedi… o gün bu gün bizim taktığımız adıyla “vitamin bombasını” her sabah aç karnına yediriyorum oğluşuma :)

P1080052resimde “vitamin bombasının” içinde neler olduğu görünüyor herhalde ama ben yine de sayayım…

– 5 adet iri hurma
– 5 adet büyüklerinden kuru incir
– 7-8 adet güneşte kurutulmuş kayısı
– bir avuç kadar kuru erik
– bir avuç kadarda kan üzümü diye satılan çekirdekli kuru üzüm
ben son yaptığıma yaban mersini de ilave ettim… bence şifalı olduğunu bildiğimiz her türlü kuru meyve eklenebilir bu tarife…

P1080074Tüm kuru meyveleri iyice yıkadıktan sonra üzerini geçecek kadar su ekleyip kaynatıyorum… kuru meyveler suyun tamamını çekiyor nerdeyse. Sonra üzüm çekirdeği hariç diğer çekirdekleri çıkarıp pürüzsüz bir kıvam alıncaya kadar blenderden geçiriyorum… buz kalıplarına doldurup donduruyorum… her sabah bir kalıp çıkarıp yediriyorum Hüseyin Can’a… arada ben de yiyom… tadı harikaaa :)) ha bi de bağırsakları çalıştırıyor düzenli tüketince…

Bir Yanıt to “Bu da vitamin bombası :)”

  1. Oleyyy..!! Oğlum kaka yaptıııı..!! | Hüseyin Can'ın Serebral Palsi ile Mücadelesi Says:

    […] bu şekilde hazırlanmış olunca hoşuna gitti paşanın :) nasıl hazırladığımı daha önce burda […]


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

