Oleyyy..!! Oğlum kaka yaptıııı..!!

Yok yok… yanlış okumadınız… oğlum kaka yaptı diye seviniyorum :) öyle tuvalate ya da lazımlığa bile değil altına yaptı… “bu kadın kafayı mı yedi, buna sevinilir mi?” demeyin… yakındır belki ama henüz kafayı yemedim :) genelde müdahale etmeden kakasını yapamadığı için Hüseyin Can, kendisi yaptığında böyle seviniyorum işte… benim gibi çocuğu kaka yaptığı için sevinen bir çok sp li çocuk annesi tanıyorum ben…

Sp ye eşlik eden sorunlardan biri de kabızlık. Sp li çocuklar fazla hareket edemediği ve bağırsakları yavaş çalıştığı için sıkça bu sorundan muzdaripler. Biz de kabızlık yüzünden neler çektik nelerrr… Hüseyin Can’ı emzirdiğim halde 3 haftalık bebeklikten beri kakasını yapmakta zorlanıyordu… normalde emzirilen çocuklarda pek görülmezmiş bu sorun. O dönemlerde Hüseyin Can’a sp tanısı da konulmamıştı henüz… yani sıkıntının bundan kaynaklandığını doktor bile anlamadı. Doktorumuz fitil vermememi söylüyordu… bağırsak tembelliği yaparmış. Ama bir kaç gün yapamayınca çıldırcak gibi oluyordu Hüseyin Can… dayanamayıp fitil kullanıyordum mecbur. Kaç kez makatı yarıldı o dönemlerde… ne kanamalar yaşadık…

Hadi ben o zamanlar henüz bilinçli bir anne değildim… düzenli kontrollerini yaptırdığımız çocuk doktorunun bu kadar ciddi bir kabızlık sorununun çocuk cerrahlarının uzmanlık alanına girdiğini bilmesi gerekiyordu… bilmemesi yavrumun aylarca acı çekmesine neden oldu…

Hüseyin Can’ın sp li olduğu anlaşılınca nöroloji doktoruna götürdük… ilk sorduğu sorulardan biriydi “kabızlık sorunu var mı?”…  o kadar yaygın yani bu sorun sp li çocuklarda. Yine de bağırsaklarında farklı bir sorun olmadığından emin olmak için çocuk cerrahına da göstermemizi istedi Hüseyin Can’ı… Çocuk Cerrahı bunu anlamak için bağırsak filmi istedi… ufacık bir çocuk için işkence gibi bir prosedur bağırsak filmi çektirmek… önce lavman yapılıyor, sonra bağırsak ilaçla doldurulup film çekiliyor… sonra ilaç boşaltılıp havayla bağırsakları şişirip tekrar film çekiyorlar… Sonuç: darlık veya herhangi bir problem tespit edilemedi ne makatta ne de bağırsaklarında… sorun sadece Hüseyin Can’ın sp li oluşundandı…

Çocuk cerrahı bize her çocuğun en geç iki günde kakalarını yapmaları gerektiğini belirtti. Eğer bunu kendiliğinden yapamıyorsa mutlaka müdahale etmemiz gerektiğini anlattı… bu müdahale oral yolla olabileceği gibi makattan da olabileceğini açıkladı…

Bunları kısaca açıklamak istiyorum…

– Oral yolla yani ağızdan alınan bir kaç ilaç var… düzenli kullanıldığında bağırsak hareketlerini düzenliyor. Bunlar Hüseyin Can’da çok gaz yaptığı için fazla kullanamadık…

– Sinameki otu çok işime yaradı bir dönem… iki gün kakasını yapamadığı zaman Hüseyin Can iki parmağımın arasında tutabileceğim kadar sinameki otunu kaynatıp sabahları içiriyordum… akşama kadar bağırsaklarını boşaltıyordu… akşam içirmemek gerekiyor, karın ağrısı yapabiliyor. Ayrıca uzun süre ve sık kullanılmaması gerekiyor sinameki otunun… bağırsaklara zarar verebiliyormuş…

– İncir, kayısı ve eriğin tazesi de kurusu da bağırsak hareketlerini düzenlemeye yardımcı oluyor. Hüseyin Can pek sevmiyor bu meyveleri… yutkunma sorunu yüzünden de kurusunu da mümkün değil yutamaz zaten. Kuru meyveleri haşlayıp hazırlıyorum artık ve her sabah Hüseyin Can’a yediriyorum… bu şekilde hazırlanmış olunca hoşuna gitti paşanın :) nasıl hazırladığımı daha önce burda paylaşmıştım…

– Probiyotik yoğurt da düzenli tüketilince bağırsakları çalıştırdığını söylüyor uzmanlar. Ben de probiyotık yoğurdu yemeklerin yanında bazen de haşlayarak hazırladığım kuru meyveleri karıştırarak ara öğünlerde yediriyorum… ev yapımı probiyotik yoğurt tarifini daha önce paylaşmıştım…

– Bazen her şeye rağmen yine de uzun süre kakasını yapamazsa fitil kullanıyorduk… ama büyüdükçe fitil yetersiz gelmeye başladı… şimdi çocuklar için olan lavman kullanıyoruz çok mecbur kalırsak…

Son bir kıssayla kabuzluk konusunu kapatmak istiyorum… Bir bilgeye sormuşlar “hayattaki en büyük mutluluk nedir” diye… o da cevap vermiş “yediklerimizi çıkarabilmek”… kulağa fıkra gibi geliyor bu sözler ama aslında ne kadar doğru bir tespit olduğunu Hüseyin Can’da yaşadığımız bu sorunlar sayesinde çok iyi anladık…

6 Yanıt to “Oleyyy..!! Oğlum kaka yaptıııı..!!”

  1. Meltem Says:

    Özlem ablaa ben eşimi arardım yaptı olduu diye :)))) sevinç tavan yapardı,bilmemmi

  2. gülden Says:

    eşim hala eve gelince sorar kakasını yaptımı die o yokken olursa ararım :)) konuşurken birileri duysa deli der kesin ….

  3. ecenaz Says:

    kesinlikle çok doğru aynı sıkıntıları yaşıyoruz.. kaka ya sevinen anneler olarak ne kadar mutluyuz değilmi…

  4. aylin Says:

    ben anılımın bezinde kaka görünce altın bulmuş gibi seviniyorum :)


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

