Engelli annesi ve teknoloji

internetGelişen teknoloji özellikle bilişim sektöründeki gelişmeler ve internete erişimin kolaylaşması hepimize bir çok avantajlar getirdi. Bilgi edinmek, gündemi takip etmek, iletişim kurmak… gerçekten artık çok kolay. Bana kalırsa herkes bu nimetlerden faydalanmalı… Ben şanslıyım çünkü işim icabı bilişim teknolojisiyle daha 1990 senesinde tanıştım. Türkiye’de internet kullanılmaya başlandığında da çok çabuk haşır neşir oldum…

Ağır engelli bir çocuğa sahip bir anne olarak en büyük sıkıntılarımdan biri zaman, diğeri çocuğumu bırakacak daha doğrusu bakabilecek fazla kimsenin olmaması ve çocuğumla her yere gitmenin mümkün olmaması. Bu sebeplerden dolayı artık bir çok işimi evden dışarı çıkmadan internetten halledebilmek gerçekten çok güzel. Mesela hafta içinde görüştüğüm bir kurum benden evrak istedi. Sırf o evrakı götürmek en az 2-3 saatimi alırdı ve Hüseyin Can’ı da bırakacak kimse yoktu o an… sağ olsun teknoloji sayesinde bir kaç dakikada işimi hallettim. Evrakı tarayıcıdan tarattım ve mail olarak kuruma yolladım…

Hüseyin Can’ın kronik hastalıkları sebebiyle doktor ziyaretlerimiz çok oluyor. Randevuları internetten almak, tahlil sonuçlarını görüntülemek ve indirmek gerçekten büyük avantaj bizim için. Ayrıca bu hastalıklarla ilgili araştırma yapmak, bilgi edinmek ve aynı sorunları yaşayan insanlarla fikir alış verişinde bulunmak da internet sayesinde kolaylaştı. Bu vesileyle tanıştığım insanların Türkiye’nin dört bir yanından ve yurt dışından olanları bile var. Yani internet olmasaydı asla denk gelemeyeceğim insanlar… bunlardan bazılarıyla sıkı dost bile olduk :)

Hüseyin Can’ın engeliyle ilgili ihtiyaç duyduğumuz bazı ürünler yaşadığımız şehirde satılmıyor. Bunları da internetten araştırıp, en uygun olanı satın alıyorum. Pahalı olan ürünlerin 2. ellerini de bulmak mümkün oluyor bazen. Paşanın hoşuna gidecek oyunları ve özel gereksinimleri olan çocuklar için hazırlanmış eğitici programları da internetten satın alıp bilgisayarıma indirebiliyorum. İnternet olmasaydı belki bunlara çok zor ya da hiç ulaşamayacaktım…

Bireysel internet bankacılığını da sanırım ilk kullanmaya başlayanlardan birisiyimdir. Maaşım zaten hesabıma yatıyor… hesabıma da kolayca ulaşabiliyorum internetten. Para transferleri, fatura ödemeleri, kurum ödemeleri… gibi işlemleri hem zaman harcamadan hem de günün 24 saati yapma imkanım var. Yatırım işlemleri de kolayca yapılıyor internetten ama tabi bunun için artan paranız olması gerekiyor ki biz henüz para artıramıyoruz… Rabbim bize o günleri de göstersin inşAllah :)

Başta bilgisayarı, interneti ve tüm bilişim ürünlerini icat ve geliştirmekte emeği geçen herkese sonsuz şükranlarımı sunuyorum… google amcaya, facebook ailesine ve gmail postacısına da tşk ediyorum :)

3 Yanıt to “Engelli annesi ve teknoloji”

  1. gülden Says:

    Eğer google amca olmasaydı asla bu bu seviyelere gelemezdik bizde…Hiç kimseden görmediğim faydayı google amcadan buluyorum.Bazen düşünüyorumda internet olmadan çocukmu büyütülür yahu :)


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: