Avuç içi tarama engelli öğrenci üzerinden vurgunu önleyecek…

mi acaba…?? Bana kalırsa yeni bir kaosla karşı karşıya kalacağız…

Özel eğitim merkezlerindeki vurgunu önlemek için derse giren öğrencilerin ve öğretmenlerin avuç içi taraması ile kimlik doğrulaması yapılacağını ilk duyduğumda itiraf etmeliyim ki sevinmiştim. Bazı engelli çocukların aileleri raporları oldukları halde çocuklarına eğitim aldırmıyorlar ama aldırıyorlarmış gibi gösterip hem kurum hem de aile çocuk üzerinden vurdun yapıyorlardı. Bu kesinlikle kabul edilir bir durum değildi tabi… değildi de avuç içi tarama uygulamasının da bu kadar eksikleri ya da yanlışları olacağını da tahmin etmemiştim…

P1080449Dün raporumuzu yenilemek için RAM’a gittik. İşimiz bittikten sonra Hüseyin Can’ın avuç izini taratıp sisteme kaydedeceklerini söylediler. Merakla ve heyecanla tarama cihazının bulunduğu odaya girdik. Kulağa çok kolay geliyor dimi “avuç izi taratmak”..? ama hiç de öyle değildi. Ellerindeki spastizesi hafif olan Hüseyin Can’ın bile avuç izini taratmakta çok zorlandık. Böyle durumlarda yeni yönetmelikte anne ya da babanın avuç içi taramasının yapılmasını öngörüyormuş. İyi de, her zaman ben götürmüyorum ki Hüseyin Can’ı merkeze… hatta daha çok, sağ olsun Caner abisi eşlik ediyor Hüseyin Can’a. Çok nadir de olsa tek gittiği de oluyor. Abisinin avuç içi taraması kabul edilmediği gibi iki kişinin de bir çocuk için kimlik taraması yapılmasına izin yokmuş. Bize aynen böyle açıklandı… ama her zaman sadece söylenenlere güvenmeyen “ben”, yaptığım araştırmalarda bunun böyle olmadığını öğrendim. Avuç içi taraması yapılamayan engelli için 3 kişiden fazla olmamak şartıyla 1. dereceden akrabalarının da (anne, baba ve 18 yaşından büyük kardeşler) avuç içi taraması yapılabileceğnii hatta engellinin veli ya da vasisinin yazılı beyanatıyla 18 yaşından büyük tayin ettiği refakatçının da avuç izi taramasıyla kimlik doğrulaması yapabilecekmiş… Sanki hiç işimiz yokmuş gibi şimdi bir kez daha elimizde yönetmeliğin fotokopisiyle RAM’ın yolunu tutup abisinin de avuç içini taratıp sisteme kaydettirmemiz gerekecek… Of offff…!! Anlaşılacağı gibi daha avuç içi taramasında başlıyor sıkıntılar… ama durunnn..!! daha başka kötü haberlerimde var…

Şimdiye kadar önceden haber verdiğimiz takdirde alamadığımız dersler için müsait zamanda telafi alabiliyorduk. Yeni uygulamada avuç içi kimlik tanıtımı yapılmayan çocuk için telafi dersi verilmeyecekmiş. Yani artık ya zamanında derslerimizi alacağız ya da telafi beklentimiz olmayacak…

Derse girmeyen öğrenci için de hiç bir şekilde kuruma ücret ödenmeyecekmiş… bu durumda da kurum mağdur olacak. Sonuçta ders dolu da olsa boş da olsa o öğretmenin parasını kurum ödemek zorunda. Bizim bile dersimizin olduğu gün ve saatte bazen hastane randevumuz oluyor ya da hasta olabiliyoruz ya da ne bileyim her hangi bir sebepten gidemediğimiz günler oluyor… Sanırım bundan sonra bizim gibi öğrencileri kurumlar kabul etmeyecek ya da kapı dışına koyacak. Kurunun yanında yaş da yanar misali… hepimiz yandık arkadaşlar…

Avuç izi taraması ile kimlik doğrulaması bir süredir bazı illerde pilot olarak uygulanıyormuş, 18 mayıstan itibaren tüm Türkiye’de uygulamaya geçilecekmiş. Hadi gözümüz aydın…

Ayrıntılar için -> tıklayın

2 Yanıt to “Avuç içi tarama engelli öğrenci üzerinden vurgunu önleyecek…”

  1. Gülden Says:

    Banada başta mantıklı gelmişti aslında sonuçlarda kurumlardan telefi dersleri sıkıntılı oluyor. Ama bize dedikleri o ayın içinde telafimizi alabilecğimiz yönündeydi ram da dediler bizede. Şimdi biz bireysel yerinede fizik alıyoruz ozaman ne olur bilemiyorum. Ama burası türkiye kesin onunda çözümünü bulurlar

    • Özlem (YILDIRIM) ŞEKER Says:

      Bu uygulama oturuncaya kadar daha çok değişiklik yapılır bence. Ben 2. ye RAM’ın yanlış bilgi vermesiyle karşılaşıyorum. Ne olursa olsun, kim ne derse desin farklı kaynaklardan araştırmadan yapılan açıklamalara inanmamak gerektiğine bir kez daha anladım…


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

