Yaşamadan anlaşılmaz…

Hep deriz ya empati kurmalıyız, karşımızdakinin hissettiklerini ve ya yaşadıklarını anlamamız için… aslında empati de bir yere kadar… aynı şeyleri yaşamadıkça kimse kimseyi tam olarak anlayamaz…

Evvelsi seneydi sanırım, Hüseyin Can’la sinemaya gitmiştik. Girdiğimiz seansta bizden başka kimse yoktu, bize refakat eden genç de lambaları yakmıştı rahat görelim oturacağımız yeri diye. Hüseyin Can kucağımda bana komut veriyordu gözleriyle “yukarı çık” “olmadı aşağı in”… aşağı inerken Hüseyin Can kucağımda olduğu için aradaki ufak basamağı göremedim, ucuna basınca dengem bozuldu. Hüseyin Can’ı düşürmemek için tutunamadım, tüm ağırlığımla ayağımın üstüne düştüm. Hayatımda daha o kadar şiddetli bir ağrı hissettiğimi hatırlamıyorum, ayağım anında balon gibi şişti… kötü bir sakatlık olduğu belliydi. Görevli genç hemen yardım istedi, ambulans çağrıldı… hastaneye kaldırdılar, film çekildi… teşhis: bileğimdeki lifler kopmuştu. Ayağım alçıya alında, 3 hafta da alçıda kalacaktı.

P1060040Engelli çocuğu olan bir anne için hastalandım, yaralandım yatayım lüksü yok maalesef. Yavrunuzun 24 saat size ihtiyacı var ve başkası sizin yerinizi hiç bir zaman tam olarak  dolduramaz. Bu yüzden ayağımın alçıda kalacağı dönemde daha rahat hareket edebilmek için koltuk değnekleri ödünç aldım bir akrabamızdan. Değnek kullanan engellileri görüyordum da hep içimden geçerdi, en azından değneklerle yürüyebiliyorlar diye. Onlar alışmışlar, çok kolay görünüyordu gözüme onların değneklerle yürümesi… meğerse hiç de öyle değilmiş. Kaç kez düştüm değneklerle yürürken o 3 hafta içinde hatırlamıyorum… başka bir yerimi daha sakatlamadığa şükrediyorum. Bi de o kadar çok efor gerekiyormuş ki onları kullanırken, kendim kullanmaya başlayınca anladım. Hele merdivenleri çıkıncaya kadar kan ter içinde kalıyordum…

Karşıdan bakınca her şey çok farklı görünüyormuş, bunu bir kez daha anladım. Artık yaşamadığım olaylar için kimseye “seni anlıyorum” demiyorum, “her ne kadar anlamaya çalışsam da, gerçekte ne çektiğini tam anlayamam” diyorum…

Rabbim tüm engellilere güç kuvvet versin…

Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

