Engelli bakım parasının yatıp yatmadığını nasıl öğrenebiliriz?

ziraat-bankasıMalum bir çoğumuz gibi bende bazen ay sonunu zor getiriyorum. Bizim ay sonumuz tabi takvimdeki ay sonu değil, engelli bakım parasını almadan bir önceki gün oluyor :) İlk senelerde ödemelerde gerçekten çok aksaklıklar olurken son zamanlarda aşağı yukarı her ilde hangi günler arası yatacağı belli bakım paralarının. Mesela Bursa’da genelde her ayın 14 ile 16. günleri arasında yatıyor. Yine de bankamatiğe gittiğimde elim boş dönmemek için paranın yatıp yatmadığını önceden öğrenmek istiyorum. Bunu yapmanın bir kaç yolu var:

  • Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü aranıp öğrenilebilir
  • Bakım paraları Ziraat Bankası hesaplarına yatıyor, internet bankacılığı kullanılıyorsa internetten hesaba bakılabilir
  • Bankanın çağrı merkezi aranıp sorulabilir
  • SMS (mesaj) Bankacılığını kullanarak da bakiye sorgulanabilir.

Eğer hesapla ilgili başka bir işlem yapılmayacaksa sadece bakiye merak ediliyorsa bence en kolay yolu bunu mesajla öğrenmek, ben öyle yapıyorum. Bunun için hesabımı açarken tanımladığım cep telefonundan BAKIYE yazıp 4747‘ye mesaj atıyorum. Mesajları cevaplayan elemanlar inanın çok hızlı çalışıyorlar, bir kaç saniye içinde hesabımın bakiyesini gösteren mesaj geliyor bankadan :)

Bu işin maliyeti var mı diye merak edenler için bankanın açıklamasını aynen paylaşıyorum:

4747 SMS Bankacılığı işlemlerinizde Bankamız tarafından herhangi bir ücret alınmamaktadır. Tarafınızca gönderilen SMS’ler, operatörünüzün SMS tarifesi üzerinden 1 SMS karşılığı ücretlendirilmektedir.

Mesajla yapabileceğiniz diğer işlemleri de öğrenmek istiyorsanız, buyurun tıklayın: Ziraat Bankası SMS Bankacılığı

Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

