Evde EEG çekimi

Epilepsi teşhisi ve türünü saptamak için kullanılan en önemli tetkiğin EEG olduğundan daha önce bir yazımda bahsetmiştim. EEG sırasında hiç kıpırdamadan durmak  gerekiyor. Yetişkin hastalar hareket etmeden durabildiği için uyutulmadan çekim yapılabiliyor. Ancak doğru teşhis konulabilmesi için bazen doktorlar yetişkinler için de uyku EEG’si isteyebiliyor. Bu sayede hastanın uyku halindeki beynin elektriksel aktivitelerini de görmek mümkün oluyor.

Özellikle çocuklar hareketsiz duramadıkları için uyutulmadan EEG çekimi mümkün olmuyor. Onlar her şekilde uyutulması gerekiyor çekim öncesi ama bu yazıldığı gibi kolay olmuyor maalesef. Sadece çocuklar değil tabiki yetişkinler için bile hastane ortamında uykuya dalmak, çekim hazırlığı yapılırken ve çekim sırasında uykuda kalmak kolay olmuyor. Ayrıca taşıması zor, yatalak hastaları da bu tetkik için hastaneye götürmek hem hastaya hem de yakınlarına sıkıntı yaratabiliyor. Bu zorluklardan yola çıkarak bazı EEG çekim merkezleri ve evde sağlık hizmetleri sunan merkezler evde EEG çekim hizmeti de veriyor.

Ben bunlardan biri olan EEE Çekim Merkezi’yle görüştüm. Çekimleri bizzat kendisinin yaptığını öğrendiğim sayın Fatih YİĞİT günün 24 saati her türlü EEG’yi evde çekebilecek donanıma sahip olduklarını açıkladı. Gece de EEG çekimi yaptıkları için hastaların ayrıca uykusuz kalmaları gerekmediğini, uyumaları için hastalara ilaç verilmesi gerekmediğini de ilave etti. Bir çok hasta ve yakını bir kere evde EEG çektirmenin rahatlığını yaşadıktan sonra genelde sonraki rutin çekimlerini de hep evde çektirdiklerini söyledi.

Ben böyle bir hizmetin pahalı olacağını düşünmüştüm ama Fatih bey fiyatlarının EEG türüne ve gittikleri mesefaye göre değişiklik göstermekle birlikte 250 TL’den başladığını belirtti. Özel bir hastanede bile EEG çekiminin en az 100 TL’den başladığını göz önünde bulundurursak, evde çekim için bu ücret bence gayet makul.

Daha fazla ayrıntı için -> tıklayın ya da 0532 731 43 85 telefonla numarasından Fatih YİĞİT’e ulaşabilirsiniz.

Diğer evde EEG çekimi yapan merkezler hakkında google amca seve seve bilgi verecektir :)

Hüseyin Can’ın nisan ayının sonundaki EEG çekiminden bir kare

P1080439

 

 

Epilepsi kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , . 2 Comments »

2 Yanıt to “Evde EEG çekimi”

  1. tugba erdem Says:

    Vayy. Görüşmen harika olmuş. Ben de pahalı olacağını düşünüyordum o yüzden araştırmaya bile gerek görmemiştim ama gercekten makulmüş şeker ablacım :) gerci denizlide yoktur diye düşünüyorum ama araştırmak lazım. Gecen eeg çekimini özel hastanede yapıtrdım üstelik denizlinin gözde hastanelerinden biriydi ama çektiğim rezilliği ben anlatamam sen anlarsın :(


Her türlü yorumlarınızı bekliyorum...

